Zawsze myślałam, że nie lubię biegać. Ani w podstawówce, ani w ogólniaku, ani na studiach, ani po studiach, ani w pracy, ani po pracy... nie było momentu bym pomyślała, że to może być fajne, że może zacznę i się przekonam.

Inna kwestia, że ja tego nie znałam - po prostu mówiłam, że nie lubię biegać, a tak naprawdę nie miałam z tym nigdy dłuższej styczności... poza lekcjami w-f.

bieg

4 miesiące temu postanowiłam sprawdzić co jest złego i strasznego w tym bieganiu, że tego nie lubię. I wiecie co? Nie znalazłam odpowiedzi. A żeby było zabawniej to zaczęło mi się to podobać na tyle, że z przyjemnością biegłam po swój mały "cel".

Ale po kolei. Dziękuję na wstępie za wszystkie Wasze wiadomości na Instagramie, w których dzielicie się swoimi początkami lub zwyczajnie pytacie – jak zacząć? A skoro pytacie, to postaram się napisać parę słów od siebie i odpowiedzieć na Wasze najczęstsze pytania. 

Nie będzie to poradnik biegacza. Nie znajdziecie tu żadnego planu biegowego itp. rzeczy. Po pierwsze nie znam się na technice biegu, a po drugie – ja zwyczajnie chcę biegać rekreacyjnie. Jestem na takim etapie „aktywności” w moim życiu, że jedyne czego chcę – to czerpać z tego radość. Więc wybaczcie, że nie będzie ekscytacji metodami, planami i całą tego typu otoczką, ale nie jest mi to do szczęścia potrzebne. Zatem zaczynamy. 

.od czego zacząć? 
Jesli chodzi Ci to po głowie i chcesz zacząć, to po prostu załóż na nogi buty sportowe, które aktualnie posiadasz i wyjdź z domu. To wszystko. Piszecie, że się wstydzicie, bo będą się na was wszyscy patrzeć. Może Was zasmucę, ale nie będą się na Was wszyscy patrzeć. W tej samej chwili obok Was ktoś spaceruje, ktoś jedzie autem, ktoś rowerem. Na ulicach, w parkach itd panuje za duży ruch byście nagle mieli go wstrzymać swoją osobą i skupić pełną uwagę okolicznych ludzi wyłącznie na sobie. 

Jeśli nadal się wstydzicie, to proponuję namówić koleżankę czy partnera na wspólne bieganie. We dwoje zawsze raźniej i przyjemniej, z tym się zgodzę. Sama najczęściej biegam z Jackiem lub naszym psem Kalą.

.jaki dystans mam biec na pierwszy raz?
To kwestia, która jest najczęstszym błędem popełnianym przez osoby początkujące. Obserwujemy i wzorujemy się na osobach, które są "już gdzieś daleko", które "robią daną rzecz" dłuższy czas i są w tym dobre. Patrzymy na nie i też tak chcemy. Nagle zaczynamy i spotyka nas rozczarowanie bo okazuje się, że nam nie idzie tak dobrze. Pamiętaj, że Ty dopiero zaczynasz. 

Aby to lepiej Wam przybliżyć, na moim Instagramie w wyróżnionych relacjach jest zapis mojej biegowej drogi od "zera", gdzie pokazałam jak wygląda taki proces w przypadku osoby początkującej KLIK.

Odpowiadając na powyższe - dystans nie ma znaczenia. Nie ustalaj od początku biegowego dystansu, bo jak Ci nie wyjdzie to się tylko zniechęcisz już na starcie. Wyjdź i potruchtaj tyle ile będziesz miała na pierwszy raz sił. W moim przypadku był to ledwie 1 km. Potem myślałam, że wypluję płuca.

.a jeśli nie mam sił by stale biec? 
Proponuję zacząć od marszobiegu. Ja tak zaczynałam i ta metoda się świetnie u mnie sprawdziła. Biegłam tyle ile miałam sił, a następnie szłam. Nie potrafię podać ani dystansu ani czasu, bo jak pisałam wyżej robię to zupełnie bez żadnych wytycznych i planu.

.a może jakiś cel?
Zaczynałam w czerwcu z myślą, że chciałabym przebiec swoje 11 km. To był mój mały cel, który wydawał się olbrzymi, ale do osiągnięcia. Postanowiłam, że będę biegała 2 razy w tygodniu stopniowo zwiększając dystans. Nie musisz mieć żadnego celu biegowego by zacząć, ale może on być pomocny by wytrwać w danym postanowieniu. Należę do tych osób, którym "cele" pomagają w realizacji zadań, także od siebie jednak polecam :) 

.podsumowanie
Aby zacząć nie potrzebujesz ani specjalnych butów, ani specjalnego planu biegowego. Wystarczy, że wyjdziesz i zaczniesz. Mieszaj trucht z marszem, dopóki nie poczujesz się w tym komfortowo. Pamiętaj by nie stawiać sobie na wstępie za dużych wymagań. Po pierwsze może być to dla Ciebie zupełnie nowa forma aktywności, która wymaga oswojenia, a po drugie, jeśli narzucisz sobie na wstępie za duże wymagania możesz się szybko zniechęcić. 

Do następnego <3

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment

Najczęściej czytane

brownie
tytan
kaloriaaa
MG 85742 3
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1

Polecamy

uczymyfit logo

szpilki na siłowni | cookies

DMC Firewall is a Joomla Security extension!

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności