Zajęcia grupowe fitness - forma aktywności, która towarzyszy mi najdłużej. Jeśli zastanawiasz się czy warto zacząć to dziś przedstawię Ci plusy i minusy uczęszczania na tego typu zajęcia. 

fitnessplusy

.motywacja 
Jeśli zaczynasz przygodę z aktywnością, treningiem to zajęcia fitness mogą być dobrym rozwiązaniem. Przede wszystkim dlatego, że trening grupowy skutecznie „motywuje”. W grupie staramy się bardziej, a w przypadku zmęczenia znacznie rzadziej odpuszczamy. Widok ćwiczącej obok koleżanki sprawia, że starasz się dotrwać do końca. To po prostu działa. Sama wielokrotnie nie mam sił w trakcie treningu, ale gdy widzę, że cała sale trenuje to po prostu nie przerywam. 

.plan treningowy
Nie musisz się zastanawiać co robić na treningu, bo od tego jest instruktor. Dobierze zestaw ćwiczeń, czas ich trwania i czas przerw lub ułoży odpowiednią choreografię w przypadku zajęć typu zumba czy step. W przypadku osób początkujących to naprawdę wiele ułatwia, a przy okazji możesz się wiele w ten sposób nauczyć. Schemat treningowy jest często podobny - może Ci się to przydać w przyszłości, gdy będziesz chciała sama sobie układać treningi by np. ćwiczyć w domu. 

.nauka techniki 
Jeśli dobrze trafisz to jest szansa, że na zajęciach grupowych również się sporo nauczysz. I chociaż jest to znacznie trudniejsze gdy na sali jest po 20 czy 30 osób, ale wciąż możesz z nich wiele wynieść na przyszłość, a kiedy nie wiesz jak wystarczy po prostu zapytać. Są instruktorzy, którzy wiele tłumaczą, więc gdy na takiego trafisz to słuchaj co mówi i zapamiętuj. 

.systematyczność
Zajęcia są w określone dni i godziny więc znacznie łatwiej taką aktywność wpleść w codzienne obowiązki. Możesz zaplanować to na cały rok z góry :) A wiadomo, że z planem znacznie łatwiej o realizację. 

.towarzystwo
Nie da się ukryć, że na zajęcia często idziemy z koleżanką bo jest nam po prostu raźniej. W tym przypadku znacznie rzadziej rezygnujemy i szukamy wymówek niż w przypadku zaplanowanego treningu w samotności, gdzie bardzo często „zawsze” jest coś do zrobienia. Sama po sobie wiem, że kiedy wstaję rano to często mówię, że wieczorem to potrenuję...a potem kończy się jak się kończy. A to pranie, a to gotowanie, a to leń. Kiedy się z kimś umawiam na trening to po prostu idę i nie szukam wymówek. 

.różnorodność 
Trafiając do klubu fitness masz wiele różnych form zajęć do wyboru. Testuj, sprawdzaj, aż znajdziesz takie, które będą Ci odpowiadać. 

.dobra energia i zabawa
Muzyka (czasem nawet fajna się trafi) i grono osób, które mimo zmęczenia na koniec treningu się zawsze uśmiecha. Przed zajęciami się często nie chce, w trakcie jest często trudno i ciężko, ale po jest zawsze dobrze. To po prostu działa. 

A teraz minusy, bo wiadomo, że również takie są. 

.technika
Z tym na zajęciach grupowych bywa różnie. Przy dużej liczbie osób na sali nie ma szans by instruktor wszystko u każdego dojrzał. A nawet jak dojrzy i poprawi to uwierzcie, że nie każdy chce te uwagi przyswoić i stosować dalej. Czasem potrzeba jedną osobę poprawić wielokrotnie by w końcu uzyskać w miarę sensowną technikę, a przecież to nie trening indywidulany tylko grupowy, więc instruktor nie może całej godziny poświęcić jednej osobie.

.jeden plan dla wszystkich
Plan treningowy jest jeden dla wszystkich. To co dla jednej osoby będzie łatwe, dla drugiej będzie wyzwaniem. W efekcie możemy wychodzić z zajęć czasem niezadowoleni bo albo dla kogoś będzie za słabo, albo za mocno. Niektóre ćwiczenia można modyfikować pod daną osobę np. ze względu na kontuzje, ale trudno tutaj będzie dogodzić wszystkim. 

.adaptacja
Każda nowa forma aktywności na początku stanowi wyzwanie. Rezultaty w postaci poprawy sylwetki, wytrzymałości, siły czy po prostu samopoczucia są widoczne całkiem szybko. Jednak im dłużej trenujemy „jednym” system treningowym tym staje się to dla nas coraz łatwiejsze. To co na początku jest wyzwaniem, po kilku miesiącach staje się rutyną. Jak sobie z tym radzić napiszę kolejnym razem :)

.podsumowując
Jeśli chcesz zacząć, to jest duża szansa, że zajęcia doskonale wprowadzą Cię w świat aktywności ucząc przede wszystkim systematyczności, która na dalszym etapie będzie bardzo przydatna bo bez tego trudno o długotrwałe zmiany. Pomimo powyższych minusów wciąż uważam, że zajęcia grupowe są doskonałą formą treningu, zarówno na początku przygody z aktywnością, jak i później gwarantując odpowiednią dawkę ruchu.

W moim przypadku towarzyszą mi regularnie już od 7 (lub 8) lat, tydzień w tydzień, w zasadzie bez przerw (poza wyjazdem urlopowym). Uważam, że to jedna z moich lepszych inwestycji zdrowotnych na przyszłość. Jeśli się ktoś tu zastanawia czy zacząć i czy warto – to od siebie szczerze polecam <3

Jeśli uczęszczacie na zajęcia fitness to podzilecie się opinią czy warto było zacząć. Jeśli natomiast chcecie zacząć a nadal macie wątpliwości lub jakieś pytanie w tym temacie to śmiało zostawcie w komentarzu. Postaram się je rozwiać :) 

 

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment

Najczęściej czytane

brownie
tytan
kaloriaaa
MG 85742 3
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1

Polecamy

uczymyfit logo

szpilki na siłowni | cookies

Our website is protected by DMC Firewall!

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności