Siłownia ogarnięta, ciężary dźwignięte, rozgrzewka jest zawsze, a na koniec.... czas się porozciągać.

Ałaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ojoooooooj! Jak boli, jak ciągnie. Rozgrzana próbuję jeszcze raz! Nie jest źle, tragedii nie ma, ale na szpagat to chyba mnie stać. Ojoj, trochę brakuje. Ale kołkiem nie będę, po wyzwaniu - zawody, pora na kolejne - Szpilka guma =) Jak mam jakieś wyzwanie to mi raźniej i bardziej się przykładam, więc postanowione. LET'S STRETCH!

IMG 8560

Stań prosto i spróbuj palcami u rąk (swoimi) dotknąć palców stóp (też swoich), ale pamiętaj żeby klatka piersiowa przyklejona była do kolan. Ciężko? Usiądź teraz wygodnie, nogi szeroko...ale szerzej! Ma być kąt co najmniej 90 stopni, a najlepiej więcej. Postaraj się teraz wyciągnąć jak najdalej w przód tak, aby klatka piersiowa przykleiła się do podłogi. Za ciężko. Złącz nogi i postaraj się chwycić za palce u stóp (swoje)! Nie? To za kostki. Dalej nic? To za łydki. Świetnie, to już coś. Połóż się wygodnie, unieś prawą nogę (lewa, wyprostowana leży cały czas na podłodze) złap nad kolanem, ale nad kolanem, noga jest teraz 'do góry nogami' i pociągnij najdalej jak się da wyprostowaną prawa nogę. Stopa dotyka ziemi? He he u mnie tez nie, ale spokojnie, dojdziesz i do tego. Ale co tu dużo mówić, kołki z nas straszne =P Czas to zmienić!

stretching tigr

Dalej Ci się nie chce? Nie masz czasu? Wybiegasz z siłowni bez rozciągania? Hmmmm Twoja wola. Pamiętaj, że po treningu, intensywnym treningu (bo taki mam nadzieję robisz) Twoje mięśnie naprężają się i kurczą. Taka ich praca. Jeśli pracują regularnie, skracają się i sztywnieją, co znacznie ogranicza zakres ruchu całego ciała. Jeśli zależy Ci na ciągłym i stałym uczuciu napięcia i lubisz przykurcze, proszę bardzo - nie rozciągaj się. Chcesz odczuwać zmęczenie, spadek energii i ból mięśni dwa dni po treningu? Droga wolna - nie rozciągaj się. A może chcesz zafundować swoim mięśniom nieprawidłowa regenerację? Nie rozciągaj się. Wiem, chcesz zmniejszyć zakres ruchu, doznawać częstych kontuzji, zapaleń mięśni i stawów - trzy słowa - NIE ROZCIĄGAJ SIĘ!

IMG 8597

A może jednak spróbujesz na własnej skórze, poświęcisz chwilę i porozciągasz się. Stretching to milion korzyści, za które warto zapłacić swoim czasem, bo to inwestycja na lata i na pewno się zwróci. Jeśli mięsień jest nierozciągnięty powoduje szybsze zużywanie się stawów. To może prowadzić do zwyrodnień i innych nieprawidłowości, co da o sobie znać na stare lata. 

Jeśli chcesz pozostać sprawna/y na lata, zwiększać zakres ruchu mięśni oraz zwiększyć ruchomość w stawach - rozciągaj się! Jeśli zależy Ci aby Twoje ciało było elastyczne, a treningi efektywniejsze - rozciągaj się! Giętkie, silne i wytrzymałe mięśnie - rozciąganie! Jeśli zależy Ci na dobrej i szybkiej regeneracji - rozciągaj się! Chcesz rozluźnić mięśnie i odprężyć się i mieć lepsze samopoczucie psychiczne - rozciągaj się! Lepsze ukrwienie mięśni i lepsze krążenie krwi? Proszę bardzo - rozciągaj się! Wzmocnione i elastyczne ścięgna i więzadła - dwa słowa, rozciągaj się! Recepta na poprawę i wysmuklenie sylwetki - rozciągaj się! Jak zmniejszyć ryzyko kontuzji? ROZCIĄGAJ SIĘ!

IMG 8217

Okej, okej, nie masz czasu po siłowni, to już wiem. I wiem, że po zajęciach fitness tylko czekasz aż instruktor powie można uciekać. Ale ja nie szukam problemów, znajduję rozwiązania. Dobra wiadomość - stretching możesz traktować jako oddzielny trening. Pamiętaj o rozgrzewce, lekki bieg, kilka przysiadów, pajacyków, może być lekka i składać się z prostych czynności, ale musisz rozgrzać mięśnie, dotlenić je i zwiększyć ciśnienie, bo nabawisz się kontuzji, zapaleń, a dalej nawet zwyrodnień. Rozgrzej się i rozciągaj do woli.

IMG 8228

Jak się rozciągnąć? od czego zacząć? Techniki, rodzaje, aktywne, tatyczny, statyczny pasywny, statyczny aaktywny, izometryczny, balistyczny... głowa mi pęka, a ja chce tylko się porozciągać po treningu, więc wybieram statyczny i w dodatku pasywny! Ruch do momentu bezbolesnego rozciągnięcia, przytrzymanie (20-30 sek). Na początek w sam raz dla mnie i dla Ciebie. Znam możliwości swojego ciała, więc nie będę kombinowała z bólem, nie chcę się przecież uszkodzić. Będę pogłębiać szpagaty, siady płotkarskie i inne, aż wejdę na wyższy lewel.

IMG 8599

IMG 8565

jak się rozciągniesz, to i mostek można wtedy poćwiczyć...wszędzie ;) Wiem, wiem, nuda. Ale to moja figura i nie waham się jej używać. Ale prawda jest taka, że na razie tylko na tyle, albo na aż tyle, jestem rozciągnięta. Bajdełej: mostek w jeansach, trudna sprawa, ale już wiem dlaczego. Na początku myślałam, że coś ze mną jest nie tak. Ale to wszystko wina spodni, które ograniczają moje poślady. Spróbujcie zrobić mostek w jeansach i bez. jest różnica!

IMG 3877

IMG 3990

IMG 3937

IMG 3483

IMG 3605

Plan jest, motywacja jest. Samo się nie zrobi i szpagat też nie jest wyjątkiem. Niestety lub stety nie ma drogi na skróty, więc ROZCIĄGANIE czas zacząć!

IMG 4589

Najczęściej czytane

brownie
kaloriaaa
tytan
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1
12a


Polecamy

szpilki na siłowni | cookies

 zBLOGowani.pl

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd