Rób przysiady, mówili. Bez przysiadu nie ma zadu, mówili. Przysiad najlepszym ćwiczeniem na pośladki, mówili. No to robisz te przysiady a zamiast pośladków rosną uda… 

polad3

Zacznijmy od najprostszej kwestii czyli od anatomii w 3 słowach: wielki, średni i mały. To jest oczywiście podział mięśni pośladkowych, a teraz przejdźmy do ich funkcji. Jeśli znamy zasady działania danego mięśnia jesteśmy prawie u celu. 

polad1
polad2

Skoro znamy funkcje naszych "pośladków", to postarajmy się dobierać takie ćwiczenia, które będą w pełni angażowały mięśnie nad którymi chcemy pracować. I wracając do wstępu -przysiad czy hip thrust czyli pierwsza zmiana w moim planie treningowym. 

przysiady

Zerknijmy dodatkowo na jedno badanie porównujące właśnie przysiad z hip thrustem.  

wykresy.002

* EMG – badanie czynności elektrycznej mięśni przy użyciu elektrod (troszkę masłooo wyszło :P)

Co widzimy? Przysiady wypadają gorzej, a miały być przecież takim "królem" na brazylijskie pośladki. Nie oznacza to jednak, że mamy ich nagle unikać jak ognia. Przysiad dalej jest jednym z najlepszych ćwiczeń, które powinny znaleźć się w każdym planie treningowym. Tylko ja sklasyfikowałabym przysiad jako doskonałe ćwiczenie ogólnorozwojowe, a nie typowe ćwiczenie na pośladki (!).

Chcesz mieć żelazne uda? Rób zatem przysiady.
Problem z przysiadem nie wynika z faktu, że jest to złe ćwiczenie na pośladki. Problem wynika z faktu, że większość osób nie potrafi angażować mięśni pośladkowych podczas przysiadów a wtedy całą robotę wykonują właśnie uda. Moment, w którym mięśnie pośladkowe pracują najsilniej podczas przysiadu jest „na samym dole” przysiadu. Osoby początkujące (i nie tylko) nie potrafią wykonywać takich przysiadów ze względu na liczne ograniczenia w zakresie mobilności. Po prostu jesteśmy „sztywni” i niskie zejście jest nierealne. A to problem z mobilnością stawów skokowych, a to pojawiający się problem z „butt winkiem” (podwijanie ogona), a to problem z koślawieniem kolan, a to ogólnie problem z trzymaniem stabilnej postawy. Problemy te nie dotyczą tylko osób początkujących. Osoby trenujące jakiś czas również je mają, tylko nie zdają sobie z tego sprawy lub zdają, ale i tak nie chce im się pracować nad mobilnością i poprawną techniką. I druga ważna kwestia - przysiad bardzo mocno angażuje również mięśnie czworogłowe uda czego przeciwieństwem jest hip thrust, kiedy to zaangażowanie mięśni czworogłowych jest znikome.

Fundament
Wracamy do talerza, bo tutaj pojawia się kolejna ważna kwestia. Podstawą kształtowania krągłych, jędrnych pośladków i tak będzie dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii. W ujemnym bilansie kalorycznym jeszcze nic nikomu nie wyrosło. I owszem, możesz zacząć od kształtowania tego co masz, ale jeśli dolega Ci mocne płasko"dupie" lub z natury jesteś szczupła, to i tak dojdziesz do momentu, w którym aby rzeźbić musisz dostarczyć najpierw materiał budulcowy. Tego nie przeskoczysz.

Podsumowanie
1. Przysiad jest jednym z najlepszych ćwiczeń ogólnorozwojowych. 
2. Hip thrust jest jednym z najlepszych ćwiczeń na pośladki. 
3. Duże, jędrne pośladki podczas redukcji nie wyrosną. 

i najważniejsze... 

Trenuj świadomie <3

Najczęściej czytane

brownie
kaloriaaa
tytan
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1
12a


Polecamy

szpilki na siłowni | cookies

 zBLOGowani.pl

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności

Our website is protected by DMC Firewall!