Jak przeżyć i w wytrwać w postanowieniu, kiedy na stole tyle pyszności. Pierogi, kapusta, zupa grzybowa, barszcz z uszkami, kutia, karp, śledź w milionach odmian.... można zwariować! I o wszystko skumulowane, bo święta to dwa dni.

78 640x427

Szczerze, dla mnie to nie problem, bo to mój styl życia, a nie fanaberia. W Wigilię wypada mi dzień bez węgli i ja najnormalniej tych węgli nie zjem. Ale jak już mówiłam, ja dziwne stworzenie jestem. Przykład? Nawet mi oko nie mrugnie jak na stole leży czekolada. Po prostu mnie nie kręci, co poradzę? Ale za stekiem pójdę daleko!

Ale nie o mnie miało być tylko o świętach. Jak je przeżyć...

43 640x427

Przyznam, święta, przyjęcia czy różne specjalne okazje (których mogą być tysiące - right? ;) stanowią spory problem. Pokusy pojawiają się wszędzie, na każdym centymetrze stołu. Dobre jedzenie, na które czekasz cały rok, smak, zapach, sam widok - aż ślinka cieknie. Osoby towarzyszące i jedzące. Problemem jest też często coś czego nie znoszę - wywierane naciski ze strony rodziny do spróbowania przygotowanych potraw, brrrr!!!! Jednym z częstych błędów w takich przypadkach jest przysięganie sobie nie zjedzenia czegokolwiek. Wówczas albo czujemy się winni, gdy coś zjemy, albo cierpimy powodu niejedzenia. Chyba nie tędy droga! Możesz się śmiać, marudzić, że to banialuki i oczywiste rzeczy, ale spróbuj! Pogadamy po świętach ;) 

15 640x427

Istnieje 8 sposobów korzystnego zachowania w sytuacjach świątecznych i imprezowych:

1. Przed 'godziną zero' zaplanuj co będziesz jadła i tego przestrzegaj!
2. Wypij szklankę wody mineralnej (chwilę przed planowanym posiłkiem).
3. Jedzenie rozpocznij od potraw niskokalorycznych (sałatki, surówki - na pewno coś znajdziesz). Pierwsze potrawy jem zawsze w większych ilościach niż kolejne.
4. UWAGA, to będzie ciężkie, szczególnie podczas Wigilii - pamiętaj o tym, że nie musisz próbować wszystkich potraw, które znajdują się na stole. Jedz tylko wybrane potrawy, najlepiej te z małą ilością cukru i tłuszczu. Unikaj potraw ciężkostrawnych, w tym smażonych - dasz radę!!!!!!
5. Jedz wolniej od innych. Ostatnia zaczynaj jedzenie i ostatnia je kończ.
6. Unikaj długiego przesiadywania przy stole, które sprzyja zwiększeniu ilości spożywanego jedzenia ( pozmywaj po kolacji =P ew. przesiądź się na kanapę i włącz Kevin Sam W Domu ;)  
7. Po uczcie wybierz się na spacer, Pasterkę, z rodziną, ze znajomymi - RUSZ SIĘ!
8. Jeżeli zjesz więcej niż zaplanowałaś, nie rozpaczaj, tylko zwiększ aktywność fizyczną oraz zmniejsz ilość spożywanych kalorii w najbliższych dniach.

Tyle! Zapisz, zapamiętaj, zastosuj. 

74 640x427

 

Najczęściej czytane

brownie
kaloriaaa
tytan
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1
12a


Polecamy

szpilki na siłowni | cookies

 zBLOGowani.pl

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd