Oglądając "go" wcześniej w różnych mediach do głowy mi nie przyszło, że kiedyś ujrzę "go" na żywo. Nie był nawet moim marzeniem podróżniczym. Zresztą nasz wyjazd do USA był dla mnie czymś w stylu „niemożliwe, że to się naprawdę dzieje”.

kanion

Plan wycieczki na ten dzień był prosty. Wybieramy się na Skywalk w Wielkim Kanionie. Startujemy z Las Vegas i mamy do przejechania jakieś 130 mil czyli ok 210 km. Po drodze znajdujemy się na granicy dwóch stanów – Nevady z Arizoną, dokładnie w miejscu gdzie jest Zapora Hoovera KLIK. Wiadomo, że trzeba się zatrzymać i to zobaczyć. Na górze, w miejscu z którego mamy widok na całą zaporę wieje bardzo mocno. Jacek każe mi zamknąć oczy i otwieram je dopiero w odpowiednim miejscu …gdzie przed oczami mam taki widok. Jakie to ogromne! Stoję i się po prostu cieszę tym widokiem. Chyba nic tutaj nie nagraliśmy, nie wiem czemu.

kanion4
kanion3
kanion5
kanion2

Chwila zachwytu nad ogromem tej konstrukcji i jedziemy dalej. Opuszczamy Nevadę, jesteśmy w Arizonie! To dokładnie tutaj są moje pustynne drogi, które znam z filmów. Bajka, ale do tego jeszcze wrócę. Tymczasem jedziemy długo, długo prostą drogą i nagle są! Skrzynki pocztowe przy drodze. Nie wiem czemu, ale wygląda to genialnie. Nie spodziewałam się, że takie coś istnieje :P Po raz kolejny się przekonuje, że amerykańskie filmy czasem nie kłamią. Jak zbuduję kiedyś dom, to postawię sobie taką skrzynkę przed domem.

kanion6
kanion7
kanion8
kanion9

Docieramy na miejsce. Lekkie zdziwienie. Wielki parking, pełno samochodów. Parkujemy i idziemy do budynku, który tam stoi. Dowiadujemy się, że zwiedzanie dalej odbywa się w formie „wycieczki”. I moje wszystkie plany samotnego szwędania się po Kanionie legły w gruzach… Pan w informacji przedstawia nam opcje możliwych wycieczek do zwiedzania. Masz do wyboru nawet opcje z lotem helikopterem czy też zwiedzania Kanionu z dołu, płynąc rzeką Kolorado.

kanion22

Wybraliśmy standardowy pakiet, w którym mamy 3 przystanki, w tym Skywalk. Koszt zwiedzania za 2 osoby wynosi w takiej opcji 100 $ (chociaż płaciliśmy kilka $ więcej, tylko nie pamiętam czemu). Wszystko jest dobrze zorganizowane. Podjeżdża mały autobusik do którego wsiadają zwiedzający i jedziemy na punkt pierwszy. Jeśli nie chcesz zwiedzać któregoś punktu, nie musisz. Autobus wysadza chętnych na przystanku nr 1 i jedzie od razu dalej. Nie czeka, ponieważ za chwilę podjeżdża kolejny autobus, który po prostu zabierze te osoby, które zostały. Wszystko działa sprawnie a czas oczekiwania na autobus nie wynosi dłużej niż 10 minut (przynajmniej my nie czekaliśmy dłużej). Wysiadamy dopiero na przystanku nr 2. Idziemy na Skywalk.

kanion12
kanion10
kanion13

Wysiadamy i nagle widzisz ogrom Kanionu! Wow! Wow! Wow! W środku ściska Cię z zachwytu, łzy napływają do oczu, uśmiech nie schodzi z twarzy. Jest pięknie, jest lepiej niż sobie to mogłam wyobrazić. Ale żeby nie było aż tak pięknie, to chwila na otrzeźwienie umysłu. Przed nami Skywalk, czyli szklany pomost nad Kanionem, który po prostu wystaje z niego jakieś 20 m nad przepaścią. 4 poniższe zdjęcia nie są mojego autorstwa, żródło pozostawię na dole.

kanion13a
kanion13b
kanion13c
kanion13d

Nie są mojego autorstwa ponieważ... wchodząc do środka dowiadujemy się, że na sam balkon nie możemy wnieść ani aparatu, ani telefonu. Przed wejściem są bramki kontrolne i cały sprzęt zostaje zamknięty w szafkach. Zakładamy buty szpitalne i wchodzimy. Jedna myśl "nie patrzę w dół, nie patrzę w dół". W zasadzie to się przesuwam centymetr po centymetrze trzymając za barierkę :P Jacek po balkonie chodzi swobodnie. To uczucie, że pod nogami masz kawałek szkła a niżej przepaść na jakieś 1200 m mocno rozgrzewa :P Na balkonie jest oczywiście „fotograf”, który za drobną opłatą wykona Ci zdjęcie. Opłaty wynoszą z tego co pamiętam jakieś 50 $ i dostajesz wydrukowane zdjęcie, a jeśli chcesz zdjęcie w formie cyfrowym to koszt był większy, ale nie pamiętam ile wynosił. 10 min dreptania po balkonie i wychodzimy z budynku. Udajemy się na autobusik i jedziemy na punkt trzeci, w którym można spokojnie posiedzieć i podziwiać piękno Matki Natury.

kanion14
kanion19
kanion20
kanion23
Stoisz tam i nagle czujesz, że jesteś po prostu szczęśliwa, prawdziwie szczęśliwa. Ten ogrom, ten kolor, ta struktura, to ciepło, te widoki, ten wiatr…całość sprawia, że wszystko zapiera dech w piersiach a człowiek zapomina na chwilę o całym innym świecie. Jeśli tylko masz marzenie by zwiedzić to miejsce, to życzę Ci tego z całego serca. Uczucie, którego tam doświadczasz jest nie do opisania <3 To w tym miejscu powiedziałam sobie, że wrócę tu ponownie i to najszybciej jak się tylko da!

kanion11
kanion21
W Wielkim Kanionie brakuje zasięgu, także jeśli w ostatniej chwili pomyślisz, że może zboczysz z trasy i sama znajdziesz sobie punkty widokowe w okolicy, to nic z tego nie wyjdzie. Do zwiedzania Wielkiego Kanionu się kompletnie nie przygotowałam, stąd nie wiedziałam np. że swojego aparatu, telefonu itd na Skywalk nie wniesiemy :)

A teraz zapraszam na naszego vloga z Wielkiego Kanionu. Niestety utraciliśmy część danych z tego dnia, więc zostało to co za chwilę zobaczycie.

Źródło zdjęć Skywalk:

Polecamy

szpilki na siłowni | cookies

zBLOGowani.pl

DMC Firewall is a Joomla Security extension!

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności